Pressreleaser

Vill du vara först med att få nyheter från oss?

Följ oss på MyNewsdesk!
27Januari
26Januari
30November
Reklamtävlingen 100-wattaren belönar svensk reklam med bevisad effekt genom hög kreativitet. När priserna delades ut i årets tävling fick SIA kliva upp på prispallen och ta emot brons i kategorin Strategisk design.– Vår premiumglass vinner pris i premiumklass, det är mycket hedrande och jättekul. SIA Glass Dessertglass har en värdeökning på 40 procent förra året. Designen har gjort mycket av jobbet, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.
9November
Den 4 november hyllades företagsamhet, näringsliv och entreprenörer i Halland under festliga former på Hotel Tylösand i Halmstad. Galan blev extra guldglittrig för SIA Glass. – Reklamkonceptet ”När livet leker” är SIA Glass största satsning någonsin. Reklamen lyfter det stora i de småglädjeämnena. Det känns både stort och glädjande att få kliva upp på scenen och ta emot priset som Årets Marknadsförare 2016, säger Stefan Carlsson som är marknadschef och vice VD för SIA Glass.
25Oktober
Reklamtävlingen 100-wattaren belönar kommunikation med fokus på effektivitet och kreativitet. SIA Glass är nominerade i kategorin Strategisk design. — Förpackningens design matchar vår lyxiga dessertglass på ett mycket bra sätt. Det är fantastiskt roligt att få uppmärksamhet för en produkt som vi själva är stolta över, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.
29September
Den 4 november utses Årets Marknadsförare i Halland vid en gala för näringslivet som arrangeras av Marknadsföreningen i Halland. Kriterierna för en nominering är nytänkande i marknadsföringsarbetet och en långsiktig uttalad strategi som ska ge ett bestående positivt resultat. Tre företag är nominerade för 2016. – SIA Glass är givetvis väldigt stolta över nomineringen och känslan är helt klart att livet leker. Det är värt en extra kula äkta gräddglass i eftermiddag, säger Stefan Carlsson som är marknadschef och vice VD vid SIA Glass.
26September
Svenska konsumenter köper nu mest ekologiskt i hela världen*. SIA Glass märker av efterfrågan och ökade försäljningen med 20 procent på sitt ekologiska sortiment under första halvåret och har nu en marknadsandel på 85 procent. – Glass är ett hantverk med mycket känsla och kunskap. Vi utvecklar och tar fram nya spännande smaker inom vårt ekologiska sortiment, som tidigare inte var möjliga att producera. Samarbetet med våra leverantörer är mycket viktigt, säger Rolf Frid som är VD för SIA Glass.
22Augusti
SIA Glass, som har en tillväxt på 11 procent hittills i år, fortsätter på offensiven och ger nu marknadschefen Stefan Carlsson utökat ansvar som vice VD. – Stefans kompetens och utökade ansvar ska bidra till utveckling av SIA Glass med hela perspektivet på marknad, försäljning, kunder och lönsamhet, säger Per Stenström som är styrelseordförande i SIA Glass.
31Maj
Båda företagen önskar ökat fokus på det egna varumärket:
27April
Bokslut för SIA Glass i halländska SlöingeFamiljeföretaget investerade 75 miljoner i en ny produktionslinje för båtar, strutar, pinnar och sandwich. Samma höst fick tjugo personer nytt jobb på glassfabriken för att möta efterfrågan. Nu presenteras bokslut för 2015. – Siffrorna visar 12 procent tillväxt med bibehållen lönsamhet. Under perioden har vi investerat i framtiden, det vill säga i svensk gräddglass med naturliga råvaror, med en ny produktionslinje. Jag är mycket nöjd och kan konstatera att 2015 är ett av de bättre åren för SIA Glass, säger Rolf Frid - VD.
Sida: 1 2 3 4 >

Visa äldre arkiv