Pressreleaser

Vill du vara först med att få nyheter från oss?

Följ oss på MyNewsdesk!
13Mars
Till alla er som längtat och letat. Nu kommer SIA Glass med en favorit i repris, men också en efterlängtad trendig nyhet på tillfälligt besök i butiken. – Det är kul när glassälskare hör av sig och berättar om smaker de saknar. Därför är vi glada att kunna hälsa våren välkommen med Viol - en retrosmak som tittar fram i mars och försvinner igen i september, säger Stefan Carlsson som är marknadschef.
9Mars
SIA Glass är stolt samarbetspartner till The Tall Ships Races 2017 och tävlar ut en plats i besättningen på ett av fartygen i den internationella havskappseglingen. – Tanken med Tall Ships Races är att skapa gemenskap mellan ungdomar från hela världen. Det är en fin tanke som vi gärna medverkar till, säger marknadschefen Stefan Carlsson.
9Februari
Familjeföretaget SIA Glass producerar glass av svensk grädde sedan 1961. – Vi har lyxen att ha 240 egna kor på Berte Gård här i halländska Slöinge som ger oss ungefär 2,5 miljoner liter mjölk varje år. Vi värderar svenska råvaror och vill gynna de svenska mjölkbönderna. Nu kommer vi, förutom att vi får mjölk från vår egen gård, att hämta mjölk direkt från 3 gårdar i trakterna kring Linköping, säger Rolf Frid som är VD på SIA Glass.
27Januari
26Januari
30November
Reklamtävlingen 100-wattaren belönar svensk reklam med bevisad effekt genom hög kreativitet. När priserna delades ut i årets tävling fick SIA kliva upp på prispallen och ta emot brons i kategorin Strategisk design.– Vår premiumglass vinner pris i premiumklass, det är mycket hedrande och jättekul. SIA Glass Dessertglass har en värdeökning på 40 procent förra året. Designen har gjort mycket av jobbet, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.
9November
Den 4 november hyllades företagsamhet, näringsliv och entreprenörer i Halland under festliga former på Hotel Tylösand i Halmstad. Galan blev extra guldglittrig för SIA Glass. – Reklamkonceptet ”När livet leker” är SIA Glass största satsning någonsin. Reklamen lyfter det stora i de småglädjeämnena. Det känns både stort och glädjande att få kliva upp på scenen och ta emot priset som Årets Marknadsförare 2016, säger Stefan Carlsson som är marknadschef och vice VD för SIA Glass.
25Oktober
Reklamtävlingen 100-wattaren belönar kommunikation med fokus på effektivitet och kreativitet. SIA Glass är nominerade i kategorin Strategisk design. — Förpackningens design matchar vår lyxiga dessertglass på ett mycket bra sätt. Det är fantastiskt roligt att få uppmärksamhet för en produkt som vi själva är stolta över, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.
29September
Den 4 november utses Årets Marknadsförare i Halland vid en gala för näringslivet som arrangeras av Marknadsföreningen i Halland. Kriterierna för en nominering är nytänkande i marknadsföringsarbetet och en långsiktig uttalad strategi som ska ge ett bestående positivt resultat. Tre företag är nominerade för 2016. – SIA Glass är givetvis väldigt stolta över nomineringen och känslan är helt klart att livet leker. Det är värt en extra kula äkta gräddglass i eftermiddag, säger Stefan Carlsson som är marknadschef och vice VD vid SIA Glass.
26September
Svenska konsumenter köper nu mest ekologiskt i hela världen*. SIA Glass märker av efterfrågan och ökade försäljningen med 20 procent på sitt ekologiska sortiment under första halvåret och har nu en marknadsandel på 85 procent. – Glass är ett hantverk med mycket känsla och kunskap. Vi utvecklar och tar fram nya spännande smaker inom vårt ekologiska sortiment, som tidigare inte var möjliga att producera. Samarbetet med våra leverantörer är mycket viktigt, säger Rolf Frid som är VD för SIA Glass.
Sida: 1 2 3 4 5 >

Visa äldre arkiv