SIA Glass är årets marknadsförare 2016

Den 4 november hyllades företagsamhet, näringsliv och entreprenörer i Halland under festliga former på Hotel Tylösand i Halmstad. Galan blev extra guldglittrig för SIA Glass. – Reklamkonceptet ”När livet leker” är SIA Glass största satsning någonsin. Reklamen lyfter det stora i de småglädjeämnena. Det känns både stort och glädjande att få kliva upp på scenen och ta emot priset som Årets Marknadsförare 2016, säger Stefan Carlsson som är marknadschef och vice VD för SIA Glass.

Vinnare i prestigefylld kategori
Galan arrangerades första gången 2004 och är sedan dess en årligen återkommande tävling där ett tiotal prestigefyllda priser delas ut i olika kategorier. Årets marknadsförare ska vara en förebild och präglas av nytänkande i sitt marknadsföringsarbete som andra kan bli inspirerade av. Marknadsföringsinsatsen ska vara en del i en långsiktigt uttalad strategi som skall ge ett bestående positivt resultat. SIA Glass tilldelades priset av Marknadsföreningen i Halland med motiveringen:

De har gått från “varumärke till STORT VARUMÄRKE”. De är ärliga, enkla, okonstlade och de är Sveriges äldsta familjeföretag sedan 14 generationer, med anor från 1569. Med en långsiktig marknadsföringsmix av glädjespridande reklamsatsningar kring nya spännande smaker som popcorn och crème brulée, bygger de sig starka inför framtiden. När som helst när livet leker finns SIA Glass från landet lagom.”

SIA Glass finns med när bilen går igenom besiktningen, när bortamatchen är bärgad, när gästerna kommer och när de går - när livet leker helt enkelt. Ett sådant tillfälle är givetvis när man står på en galascen inför 600 åskådare. Stefan Carlsson som är vice VD och marknadschef på SIA Glass fick ta emot priset. – Jag vill tacka vår styrelseordförande Per Stenström och vår vd Rolf Frid för förtroendet, vårt marknadsteam och vår reklambyrå Lundberg & Co för ett mycket bra arbete. Jag vill också passa på att tacka alla medlemmar i Marknadsföreningen i Halland som röstat fram oss till vinnare i kategorin Årets Marknadsförare 2016. Det är helt klart såhär det känns när livet leker.

161107 SIA Glass är årets marknadsförare 2016.pdf