Skriv din egna kommentar
Lägg till kommentar
Avbryt
Namn: obligatoriskt
Epost: obligatoriskt (visas inte för andra)
Länk:
Kommentar:

SIA Glass tog brons i 100-wattaren

Reklamtävlingen 100-wattaren belönar svensk reklam med bevisad effekt genom hög kreativitet. När priserna delades ut i årets tävling fick SIA kliva upp på prispallen och ta emot brons i kategorin Strategisk design.– Vår premiumglass vinner pris i premiumklass, det är mycket hedrande och jättekul. SIA Glass Dessertglass har en värdeökning på 40 procent förra året. Designen har gjort mycket av jobbet, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.

Pris till finaste glassen
SIA Glass lyxiga dessertglass i de stilrena, svarta förpackningarna tog brons i klassen Strategisk design när priserna delades ut den 25 november på Rival i Stockholm. Förpackningsdesignen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Lundberg & Co i Gävle och lanserades i februari i år. – Utmaningen var att få fler att upptäcka SIA Glass godaste glass. Med en av marknadens finaste produkter gäller det att ha en design som blixtsnabbt kommunicerar det till konsumenten, säger Nils Vahlund som är planner på Lundberg & Co.

Ökning på 40 procent
Designen har en tydlig påverkan på försäljningen och har lyft SIA Glass Dessertglass. Värdeökningen på 40 procent förra året är en viktig effekt när juryn motiverar bronspengen: ”En produkt som med en redesign inte bara starkt ökar sin egen försäljning, utan även bidrar till att kategorin växer, är imponerande. Att sen den kreativa idén med att bryta kategorikoderna med en strategiskt vald färg var lika enkel som smart, ger SIA:s premiumglass årets 50-wattare.”

161129 SIA Glass tog brons i 100-wattaren.pdf

Kommentarer

Skriv egen kommentar