Säsongens nyheter är ett härligt äventyr!

Trendigt: LitchiKörsbärsblom
Årets trender blickar åt samma håll: Österut. Den krämiga gräddglassen med smak av litchi och körsbärsblom är SIA Glass senaste. – Vi hakar på den blommiga asiatiska trenden med LitchiKörsbärsblom. Litchi är en frukt som härstammar från det kinesiska kejsardömet, den eleganta körsbärssmaken med fina bitar av mogna körsbär bryter fint mot den mjuka gräddiga glassen.

Efterlängtad: KolaHavssalt
Smaken som gjort succé i bakverk, konfektyr och andra godsaker ute i Europa finns nu i en välbalanserad och slät gräddglass. Äntligen! – Det söta och mjuka får perfekt balans och nerv från mörk kola och havssalt. Någon har alldeles säkert provat smaken i en glassbar utomlands. SIA Glass version är ett snäpp bättre, det vågar jag lova.

Smakkarusellen: FizzyDizzy
Den nya gräddglassen är som en virvlande smakkarusell på ett somrigt tivoli. – Vi ville bjuda smaklökarna på en härlig åktur. Färgstarka FizzyDizzy smakar surt, sött och fluffigt precis som svenskarnas favoritgodis. Den gräddiga glassen har fått sällskap av sura fudgekulor som fått sin färg från naturens skafferi – rödbetsskott och spirulina.

Mer av det bästa: HAZELNUT
SIA Glass är upptäcktsresande i lyxiga smaker. HAZELNUT har en fin balans och struktur av högklassiga råvaror. – Exklusiv hasselnötspasta och rostade bitar av hasselnötter. För att lyfta fram de lena smakerna har gräddglassen fått en extra skvätt grädde. Det här är en smakupplevelse för den som vill prova det bästa vi har. Gör det!

170125 Säsongens smaker är ett härligt äventyr.pdf