Pressreleaser

Vill du vara först med att få nyheter från oss?

Följ oss på MyNewsdesk!
8Mars
Säsongens härliga smaker från SIA Glass lanseras alldeles snart i butik. JordgubbVanilj, Vit Choklad, Laktosfri Mintkola och trendig Röd Grape. – En klassiker som smakar solig svensk sommar, en fluffig med krisp, en krämig gräddglass fri från laktos och en riktigt pigg sorbet. Säsongens fyra nyheter är efterlängtade. Två av smakerna blev fjolårets storsäljare i glassbarerna och gör nu storstilad entré i butik, säger Rolf Frid som är VD på SIA Glass.
26Februari
Igår ägde den officiella invigningen av SIA Glass nya fabrikslokal rum i Slöinge, Halland där landshövding Lena Sommestad stod till tjänst och klippte band tillsammans med ägare och grundare Per Stenström. Utbyggnaden startade för ett drygt år sedan och stod klart strax innan jul. Sedan dess har den nya maskinens kapacitet testats och tekniken finslipats för att produkterna ska hålla högsta möjliga kvalitet. Nu är produktionen i full gång och vi är redo för vårens intåg och stundande glassäsong, säger Rolf Frid, VD.
23Februari
Företagarna i Falkenbergs årliga Awardparty gick nyligen av stapeln, där priser delades ut till företag som stuckit ut och bidragit på olika sätt till regionen.
10Februari
Nu släpper SIA Glass årets nyheter av läskande pinnar och gräddiga strutar. Nyheter som tänder hoppet omvåren och sommaren, sol och shortsväder, ljumma vindar och ledighet.– Känslan av mormors berså finns i nya struten Kladdkaka, helt klart. Och det finns en närmast tropisk sanden-mellan-tårna-känsla i ananas-popupen FruktIs. För oss vuxna kan det nog också bli en och annan whiskypinne i premiumklass. Jag tror på sommaren, säger Rolf Frid som är VD på SIA Glass
5Februari
Förra året gjorde SIA Glass sin största reklamsatsning någonsin, med konceptet ”När livet leker” och reklamfilm som huvudmedia. Nu har nya reklamfilmer producerats och SIA Glass satsar ännu större i TV4.  – Reklamen har fungerat. Nu har vi tecknat ett samarbetsavtal med TV4, som löper på tre år och motsvarar hundra miljoner kronor räknat i tv-tid, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.
25Januari
Trendspanare hittar grönsaker i desserten, smaksatta popcorn, supernischade coffee shops och fräscha juicebarer. Kombinationer som sött och salt eller sött och beskt, är också hett just nu. SIA Glass presenterar åtta riktigt spännande nyheter i vår. – Äkta och naturligt har alltid varit vår filosofi. I vår bjuder vi på en häftig smakfest där SIA Glass Rödbetssorbet kan bli årets snackis, säger Rolf Frid som är VD.
22Januari
Hur mycket mer gräddglass kan SIA Glass sälja? Ja, det beror på vad konsumenten vill ha och hur väl man förstår sig på butiksägaren och handeln. Nu startar ett två år långt träningsprogram för samtliga säljare på SIA Glass, specialkomponerat av IHM Business School i Göteborg. – Det är en miljoninvestering som vi gör i vår personal. En ovanlig och stor satsning, det vet vi om. Men vi kommer att komma närmare marknaden, verkligheten och glassälskarna, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.
16September
Ekologisk gräddglass från Halland och gyllene hjortron från de norrländska myrarna blir höstens smakfullafullträff. – Vi har en känsla av att det, ja. Hjortron är ett klassiskt svenskt bär som får ett lyft i kombinationmed färsk grädde. Dessutom väljer vi att göra glassen helt ekologisk för att ytterligare få fram smaken av äkta råvaror SIA Glass, säger VD Rolf Frid.
8September
Flyktinghjälp från Slöinge. SIA Glass vill hjälpa till i den akuta flyktingsituationen, ställer in julklappsutdelningen och skänker nu 50.000 kronor för att hjälpa syrier på flykt.
26Maj
Äkta gräddglass med färre kalorier. Utbudet av produkter som är kopplade till hälsa och livsstil ökar hela tiden. – Vi har märkt en efterfrågan, särskilt från butiksledet, på glass med mindre socker. Det har tagit oss tre år att ta fram en glass som fullt ut kan räknas in i SIA Glass sortiment av njutningsprodukter. Den är efterlängtad och nu är den här, säger Helena Stenström som är produktutvecklare på SIA Glass.
Sida: < 1 2 3 4 5 >

Visa äldre arkiv