Pressreleaser

Vill du vara först med att få nyheter från oss?

Följ oss på MyNewsdesk!
23Februari
Företagarna i Falkenbergs årliga Awardparty gick nyligen av stapeln, där priser delades ut till företag som stuckit ut och bidragit på olika sätt till regionen.
10Februari
Nu släpper SIA Glass årets nyheter av läskande pinnar och gräddiga strutar. Nyheter som tänder hoppet omvåren och sommaren, sol och shortsväder, ljumma vindar och ledighet.– Känslan av mormors berså finns i nya struten Kladdkaka, helt klart. Och det finns en närmast tropisk sanden-mellan-tårna-känsla i ananas-popupen FruktIs. För oss vuxna kan det nog också bli en och annan whiskypinne i premiumklass. Jag tror på sommaren, säger Rolf Frid som är VD på SIA Glass
5Februari
Förra året gjorde SIA Glass sin största reklamsatsning någonsin, med konceptet ”När livet leker” och reklamfilm som huvudmedia. Nu har nya reklamfilmer producerats och SIA Glass satsar ännu större i TV4.  – Reklamen har fungerat. Nu har vi tecknat ett samarbetsavtal med TV4, som löper på tre år och motsvarar hundra miljoner kronor räknat i tv-tid, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.
25Januari
Trendspanare hittar grönsaker i desserten, smaksatta popcorn, supernischade coffee shops och fräscha juicebarer. Kombinationer som sött och salt eller sött och beskt, är också hett just nu. SIA Glass presenterar åtta riktigt spännande nyheter i vår. – Äkta och naturligt har alltid varit vår filosofi. I vår bjuder vi på en häftig smakfest där SIA Glass Rödbetssorbet kan bli årets snackis, säger Rolf Frid som är VD.
22Januari
Hur mycket mer gräddglass kan SIA Glass sälja? Ja, det beror på vad konsumenten vill ha och hur väl man förstår sig på butiksägaren och handeln. Nu startar ett två år långt träningsprogram för samtliga säljare på SIA Glass, specialkomponerat av IHM Business School i Göteborg. – Det är en miljoninvestering som vi gör i vår personal. En ovanlig och stor satsning, det vet vi om. Men vi kommer att komma närmare marknaden, verkligheten och glassälskarna, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.
16September
Ekologisk gräddglass från Halland och gyllene hjortron från de norrländska myrarna blir höstens smakfullafullträff. – Vi har en känsla av att det, ja. Hjortron är ett klassiskt svenskt bär som får ett lyft i kombinationmed färsk grädde. Dessutom väljer vi att göra glassen helt ekologisk för att ytterligare få fram smaken av äkta råvaror SIA Glass, säger VD Rolf Frid.
8September
Flyktinghjälp från Slöinge. SIA Glass vill hjälpa till i den akuta flyktingsituationen, ställer in julklappsutdelningen och skänker nu 50.000 kronor för att hjälpa syrier på flykt.
26Maj
Äkta gräddglass med färre kalorier. Utbudet av produkter som är kopplade till hälsa och livsstil ökar hela tiden. – Vi har märkt en efterfrågan, särskilt från butiksledet, på glass med mindre socker. Det har tagit oss tre år att ta fram en glass som fullt ut kan räknas in i SIA Glass sortiment av njutningsprodukter. Den är efterlängtad och nu är den här, säger Helena Stenström som är produktutvecklare på SIA Glass.
18Maj
Frozen Yoghurt är omåttligt populärt och det är den grekiska stilen som trendtoppar i hela världen just nu. Vissa hävdar att grekisk yoghurt är lite hälsosammare och ger ett långt och lyckligt liv. SIA Glass pratar hellre om den lyckade smaken.
8Maj
Premiumglass nu även i butik. SIA Glass Single Malt WHISKY har tagits fram för alla som gillar skotsk single malt och är en av de bästa glassnyheterna som lanserats i år. Fram tills nu har den enbart gått att beställa i glassbarer och på utvalda restauranger. Från och med v.20 finns den även att köpa i dagligvarubutiker!
Sida: < 1 2 3 4 5 >

Visa äldre arkiv