Pressreleaser

Vill du vara först med att få nyheter från oss?

Följ oss på MyNewsdesk!
29April
Inför sköna valborg och maj rullar SIA Glass ut sin i särklass största reklamkampanj någonsin,”När livet leker”.– Vi kommer att finnas i närheten när bilen går igenom besiktningen, när bortamatchen är bärgad,när grönskan slår ut, när livet leker. I glassbarerna såklart och i butikerna, men även i en bred och rikstäckande satsning där film och utomhusreklam är huvudmedia, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.
19Mars
Krämigt, nötigt, glassigt och fruktigt. Båtar, pinnar, strutar och sandwich får sällskap av fyra fräscha nyheter på årets glasskarta. Sommarens favorit kan bli nya, fruktiga Smoothis. – Trenden går mot mer naturligt och äkta. Vår nya glasspinne är en sorbetpinne som innehåller hela 50% frukt, säger Rolf Frid som är VD för SIA Glass.
10Mars
SIA Glass lanserar glass som tar svenskarnas favoritfika till nya höjder. Succékombinationen kladdkaka och glass lanseras nu som ny produkt i dagligvaruhandelns glassdiskar.
2Mars
Ett lika säkert vårtecken som snödroppar är nyheterna i glassbaren.SIA Glass levererar årets smak: Söt Oliv!– Smakpanelen blev lite överraskade av olivnyheten, precis som vi hoppades. Omdömet blev positivt.God och krämig, len och söt med ett stråk av citrus och svarta oliver. Äkta gräddglass enligt halländsk tradition med medelhavsinspiration. Nu kan sommaren komma, säger Rolf Frid som är VD på SIA Glass.
5Februari
I samband med den expandering som sker i bolaget, har Stefan Carlsson tillsatts som ny marknadschef. Med inflytelserika positioner hos aktörer inom livsmedelsbranschen i bagaget, lockades Stefan av ett företag som kombinerar stark kultur och traditioner med nytänkande och innovation.
3Februari
BERTEGRUPPEN med Berte Qvarn och SIA Glass har beslutat att investera 80 miljoneri produktionsanläggningarna i Slöinge.
11September
Valmöjligheten i landets frysdiskar beräknas bara bli större under hösten. Från glassmejeriet i Slöinge kommer nämligen tre glassnyheter. Den heta smak-kombon PersikaJalapeño, trendiga sorbet JordgubbDaiquiri samt den traditionsrika Pepparkaka, som gör efterlängtad comeback. Nyheterna presenteras i landets frysdiskar i SIA Glass ovala 0,5 liters förpackningar.
14Maj
Nu lanserar SIA Glass den klassiska dessertsmaken Crème Brulée i landets frysdiskar. SIA Glass förstärker därmed sin position ytterligare inom det laktosfria sortimentet.
10Mars
SIA Glass fortsätter vårens lanseringar med att presentera en innovation i landets frysdiskar – en svensk Frozen Yoghurt. En härligt fräsch och ljuvligt god, svensk yoghurt smaksatt med bär och frukt som dessutom är fettfri och kalorisnål.
24Februari
SIA Glass presenterar nu stolt de nya glassarna som gör entré på årets glasskarta! Lakrits, Juni och Caramel MACADAMIA är tre glada gräddglassar som får oss alla att längta till den svenska sommaren. Med en festlig blandning av barnslig glädje och lyxig njutning gör SIA Glass årets glasskarta komplett.
Sida: < 1 2 3 4 5 >

Visa äldre arkiv