Konsumentkontakt

Hittar du inte informationen du söker på vår hemsida?

Vill du veta mer om våra produkter eller ge förslag på nya goda smaker? Många av de vanligaste frågorna har vi samlat under Frågor och svar nedan. Hittar du inte svar på din fråga är du alltid välkommen att kontakta vår konsumentkontakt.

Telefontid för konsumentkontakt är
måndag–fredag 9.00–12.00

Telefon: 0346-71 51 00
E-post: konsumentkontakt@siaglass.se

Synpunkter på en produkt?

Har du synpunkter på en produkt kan du fylla i nedan formulär så hör vi av oss!

Till formuläret

Vanliga frågor & svar

Hur förvarar jag glassen bäst?

Längst ner i frysen. Kallast brukar det vara underst i boxen eller på understa hyllan om Du har ett frysskåp. Det viktigaste är att man har en jämn temperatur under -18°. Ju fler gånger du tar ut och in glassen ur frysen, desto större risk att glassens kvalitet försämras. 

Varför hittar jag inte min favoritglass i min butik?

Olika butikskedjor har olika sortiment. Fråga efter din favorit i butiken.

Varför tar ni bort vissa glassorter?

Varje år presenterar vi flera nya glassar i vårt sortiment. Det gör vi för att utvecklas och för att det skall bli mer spännande. Detta innebär att vi samtidigt måste ta bort några glassorter för att sortimentet inte skall bli alltför stort och för att det blir omöjligt att få plats i affärernas frysdiskar. I regel tar vi då bort de glassar som är minst populära. Ibland kan valet även påverkas av balansen i totalsortimentet eller tillgången på någon råvara.

Varför finns inte alla smaker i både stora och små förpackningar?

Det är trångt i frysdiskarna. Vi skulle gärna ha ett dubbelt så stort sortiment men det är omöjligt i dagsläget. Den enda smak som finns i både 0,5 l och 1,5 l förpackning är Vanilj då den står för en så stor del av vår försäljning.

Glassen är isig eller grynig, vad har hänt?

Detta är typiskt för en produkt som delvis blivit tinad och sedan omfryst. Då kan en s k laktosutfällning bildas som påverkar både smak och konsistens. Var och när det har hänt är svårt att säga. Eftersom butikskedjorna själva ansvarar för transport och hantering från vårt lager bör du ta kontakt med butiken där glassen införskaffades om detta inträffar. 

Jag har en fråga om allergi, vem kan ge mig svar?

Många svar kan du hitta här på hemsidan. På varje glassförpackning finns även en ingrediensförteckning där alla allergener är tydligt markerade.

Har du ytterligare frågor skicka e-post till vår konsumentkontakt konsumentkontakt@siaglass.se 

För allmänna frågor om allergier kan du gå in på Livsmedelverkets hemsida

Följ oss på sociala medier:

Instagram Facebook Youtube